Hoe anime en manga te tekenen (een stapsgewijze handleiding)

PS kijkt al anime zolang ze leeft. Voor haar is het een perfect toevluchtsoord naar de gekoesterde wereld waar alles mogelijk is.

Leer de anime en manga te tekenen die je altijd al hebt willen maken!

Leer de anime en manga te tekenen die je altijd al hebt willen maken!

Een beginnershandleiding voor het tekenen van manga en anime

Heb je je ooit afgevraagd hoe anime en manga worden getekend? Als anime-liefhebber en manga-lezer moet je nieuwsgierig zijn om iets van jezelf te maken. Het is verbazingwekkend hoe een potlood zoveel wonderen kan doen - alles wat je nodig hebt is oefening en inspiratie. Om je te helpen beginnen, heb ik de cruciale stappen opgesplitst die je nodig hebt om je allereerste anime- of mangatekening te maken. Ik hoop dat je het nuttig zult vinden.

Hoe anime en manga te tekenen: een stapsgewijze handleiding

Hoe anime en manga te tekenen: een stapsgewijze handleiding

6 stappen voor het maken van uw eerste anime- of mangatekening

  1. Teken de basisvormen
  2. Master perspectieftekening
  3. Begrijp de basisanatomie
  4. Schaduw uw werk
  5. Gebruik kleurentheorie
  6. Gebruik referentiemateriaal
Begin met het tekenen van de basisobjecten

Begin met het tekenen van de basisobjecten

Stap 1: Begin met het tekenen van de basisvormen

Anime-personages tekenen is fascinerend en ziet er behoorlijk moeilijk uit, maar interessant genoeg worden al je favoriete personages (van eenvoudig tot extreem gecompliceerd) geboren uit basisvormen zoals cirkels, vierkanten, driehoeken, enzovoort.

Begin met het verbeteren van uw basistekening. Oefen eenvoudige figuren zoals rechte lijnen, cirkels, rechthoeken, ovalen en andere soortgelijke vormen. Dit klinkt saai (dat is het eigenlijk), maar iedereen die tekent is begonnen vanuit dit 'baby'-stadium, dus waarom zou het voor jou anders zijn? Om complexe structuren te bouwen, moet u eerst de eenvoud beheersen. Dit zal u helpen uw tekening en uw creatieve visie te verbeteren.

Probeer deze basisvormen dagelijks een paar minuten te tekenen. Teken vervolgens iets dat bij uw verbeelding past. U kunt proberen deze basisvormen te combineren om levensechte figuren te maken; U kunt bijvoorbeeld vierkanten of rechthoeken van verschillende grootte gebruiken om de menselijke basisanatomie op te bouwen. Een voorbeeld hiervan wordt gegeven in stap 3 hieronder.

Master perspectieftekening

Master perspectieftekening

Stap 2: Master Perspective Drawing

Perspectief betekent dat dingen kleiner lijken als ze van een afstand worden bekeken. En perspectieftekening is een methode om het 2D-object te verbeteren om het een driedimensionaliteit te geven. Een goed voorbeeld is een kubus, zoals hierboven weergegeven. Hoewel alle zijden gelijk zijn, lijken ze op afstand kleiner. Alle kubussen lijken 3D-objecten te zijn.

Een perspectieftekening kan eenpunts-, tweepunts- en meerpuntstekening zijn. De hier getoonde kubus is een voorbeeld van een tweepuntsperspectieftekening. Een voorbeeld van een éénpuntsperspectief is recht op een weg kijken - de mening die je ziet is een éénpunt. Voorbeelden van een derde- of meerpuntsperspectief zijn onder meer complexe objecten zoals gebouwen, voertuigen of personages.

Je zou moeten beginnen met het tekenen van kubussen en vervolgens andere vormen proberen, zoals kubusvormig, kubusvormig, bol, en dan op de complexe structuren varen, zoals een kast, een bed, enzovoort. Derde punt (of meerpuntsperspectief) wordt vaak vergeleken met het vogelperspectief.

Perspectief tekenen is een onderwerp op zich. Voordat u verder gaat, raad ik u aan elk aspect van deze techniek te leren. Het kost tijd en moeite, maar het is buitengewoon nuttig.

Begrijp het idee van basisanatomie

Begrijp het idee van basisanatomie

Stap 3: Begrijp de basisanatomie

In anime en manga ziet het er eigenlijk een beetje goed uit als de personages geen perfecte imitaties zijn van echte mensen. Door ze echter de juiste lichaamsstructuur te geven, verbetert hun persoonlijkheid, en kijkers kunnen meer met hen omgaan naarmate u de personages overbrengt & apos; gedachten en emoties door hun lichaamsbouw.

Het goede is dat het leren van basisanatomie helemaal niet moeilijk is. Je hebt de stappen 1 en 2 al onder de knie - nu hoef je alleen nog deze twee stappen te combineren en de anatomie te oefenen. Zorg er eerst voor dat u de verhoudingen en plaatsing van verschillende lichaamsdelen kent. Met andere woorden, ken eerst de regels (basisanatomie) voordat je van plan bent ze te overtreden en probeer je unieke karakter te vormen.

Schaduw uw werk

Schaduw uw werk

Stap 4: schaduw uw werk

Arcering is belangrijk - het geeft uw tekening een levensechte uitstraling. Het versterkt het tweedimensionale object en creëert een gevoel van driedimensionaliteit. Om uw schaduwvaardigheden te perfectioneren, moet u eerst kijken hoe objecten van verschillende afmetingen en oppervlakken licht reflecteren. De basisregel blijft voor iedereen hetzelfde: de kant van het object naar de lichtbron is het lichtst en degene die van de bron af is het donkerst.

Correcte arcering verbetert niet alleen het perspectief, maar geeft ook de omgeving, het tijdstip van de dag en het weer aan. Beschouw eens een voorbeeld van een personage dat op een zonnige dag op straat staat. Zoals je je waarschijnlijk al hebt voorgesteld, zijn de schaduwen van het personage redelijk scherp, met een puur contrast tussen lichte en gearceerde gebieden. Als de dag mistig of regenachtig is, worden de schaduwen wazig en is het contrast tussen lichte en schaduwpartijen minder goed te onderscheiden.

In zowel anime als manga wordt schaduw zelden gebruikt om schaduwen te tonen, tenzij dit nodig is om de scène te beschrijven. Een voorbeeld hiervan wordt hieronder gegeven: De scène van Kenny Ackermann die achter Captain Levi aanzit in seizoen drie van Aanval van Titan is een perfect voorbeeld van arcering in anime.

Kenny

Kenny's en nabijgelegen gebouwen & apos; schaduwen op de grond

Kenny & apos; s volledige schaduw als er geen hoog gebouw in de buurt is

Kenny & apos; s volledige schaduw als er geen hoog gebouw in de buurt is

Kenny

Kenny's gestalte krijgt dezelfde kijk als zijn schaduwen.

Als je aspecten van belichting en perspectief begrijpt, is schaduwen een van de gemakkelijkste onderdelen van een tekening. Begin met een eenvoudig tekenobject zoals een appel. Het verkrijgen van de juiste hoeken kost tijd en precisie, wat belangrijk is om de scène realistischer te laten lijken.

De juiste schaduw laat het echte verschil zien tussen een amateur en een professional. Zorg er dus voor dat je perfect schaduw geeft.

Bestudeer kleurentheorie en leer hoe u de juiste kleuren kunt gebruiken voor verschillende situaties

Bestudeer kleurentheorie en leer hoe u de juiste kleuren kunt gebruiken voor verschillende situaties

Stap 5: Gebruik kleurentheorie

Kleuren spreken boekdelen zonder woorden te gebruiken om ze te beschrijven. Om kleur effectief te gebruiken, moet u op de hoogte zijn van eenvoudige theorieën zoals warme, koele en complementaire kleuren. Elke kleur helpt bij het weergeven van specifieke situaties - wit is bijvoorbeeld een symbool van vrede. U kunt tekens in witte kleding tekenen als ze duidelijk en simplistisch moeten zijn. De kleur rood wordt gebruikt om woede en woede te illustreren - en iemand die pittig is en wil opvallen. Roze en blauw worden vaak gebruikt voor respectievelijk meisjes en jongens.

Ren Tsuruga en Shoutarou Fuwa in de anime Skip Beat!

Ren Tsuruga en Shoutarou Fuwa in de anime Skip Beat!

Een voorbeeldig kleurgebruik wordt getoond in Avatar: The Last Airbender , waar de personages uit verschillende landen worden weergegeven met hun respectievelijke kleuren. Waterstam wordt in blauw weergegeven, Vuurnatie heeft een rode kleur, het Aardekoninkrijk is groen en Air Nomad is geel.

Een ander perfect kleurgebruik is te zien in de anime Maat overslaan! De deuteragonisten Ren Tsuruga en Shoutarou Fula hebben de juiste kleuren gekregen volgens hun persoonlijkheid. Terwijl Ren volwassen en gereserveerd gedraagt, is Shoutarou rusteloos en extravert - wat je kunt zien aan hun uiterlijk. Bekijk de bovenstaande afbeelding voor referentie.

Begin met tekenen met een referentiemateriaal (Yuno van Black Clover)

Begin met tekenen met een referentiemateriaal (Yuno van Black Clover)

YouTube @Azz Art Gallery

Stap 6: Teken met referentiemateriaal

Alles goed krijgen in de eerste paar pogingen is vrij zeldzaam. Het is beter om te beginnen met referentiemateriaal. Soms werkt wat u denkt dat het beste is in werkelijkheid niet echt op dezelfde manier. Als je een historisch personage tekent, begin dan met het onderzoeken van andere, vergelijkbare personages. Bestudeer hun persoonlijkheden, gestalte, kleuren en hoe hun gezichten worden getekend om te laten zien wat voor soort personages ze zijn.

Je kunt ook specifieke mangakunstenaars volgen en moet zeker het werk van anderen bekijken, vooral als je een beginner bent. De meeste beroemde kunstenaars hebben verschillende benaderingen. Je kunt ook naar foto's kijken of inspiratie halen uit echte objecten, dieren en mensen. Een voorbeeld in de afbeelding hierboven is Yuno uit de anime Zwarte klaver (de mangakunstenaar is Yuki Tabata). Yuno is serieus, knap en verfijnd. Hij heeft ook de kracht van de wind. Al deze attributen zijn duidelijk herkenbaar in deze tekening.

Blijf oefenen

Blijf oefenen

Instagram @DNF_Artist

Onthoud: blijf kalm, blijf verbeteren en blijf oefenen

Leren tekenen van karakters is geen kwestie van een dag of zelfs een week werk: het kost tijd en aandacht voor kleine details. Elke beroemde artiest is vanuit deze fase begonnen, en jij kunt net als zij zijn.

Het is zeer waarschijnlijk dat de dingen niet gaan zoals u dat wilt, maar laat u hierdoor niet ontmoedigen of uw motivatie verliezen. Je moet een pauze nemen en dan een andere dag proberen. Als de tekening nog steeds niet goed genoeg is, moet je nog steeds de basis en enkele perspectieftechnieken beheersen. Maak je basis sterk, dan wordt het gemakkelijker om complexere structuren te creëren.

2020 PS Tavishi