Waarom beginnen met een grote set kleurpotloden?

Sommige sets met kleurpotloden

Sommige sets met kleurpotloden

Zijn grote sets goedkope potloden beter dan kleine sets goede?

Nee. Koop altijd kunstbenodigdheden van hoge kwaliteit, zelfs als beginner. Goedkope potloden geven niet hetzelfde resultaat. Het is te ontmoedigend als iets eenvoudigs met Prismacolors niet werkt met potloden voor kinderen - het lijkt alsof het jouw gebrek aan talent is, terwijl het eigenlijk is hoe de materialen zijn geformuleerd.

Merken van kleurpotloden van kunstenaarskwaliteit zijn lichtecht en bestempelen vaak specifieke kleuren als lichtecht. Uw werk zal niet zo snel vervagen in slechts een paar jaar. Ze zijn gemakkelijker te gebruiken omdat je met een hogere pigmentverhouding tot bindmiddel niet zoveel slagen nodig hebt om volledige verzadiging te krijgen. Het kostte me tientallen jaren om bekwaam genoeg te worden om volledige verzadiging te krijgen met een kinderset, en het is nog steeds veel te veel werk voor de resultaten als ik iets anders bij de hand heb.

Als je je maar een kleine set kunt veroorloven, zoek dan naar koopjes op andere manieren, zoals het online kopen van je kleurpotloden. Het prijsverschil tussen online kunstvoorzieningsbedrijven zoals Dick Blick en fysieke winkels is enorm - omdat de winkels meer overhead hebben.

Huur, salarissen van werknemers, elektriciteit en winkelinrichtingen kosten zo veel dat winkels altijd tegen de winkelprijs verkopen. Onlinebedrijven betalen veel minder en geven hun spaargeld door. Gewoon als je een paar dagen wacht om je potloden te krijgen, kun je meestal twee keer zoveel kleurpotloden van kunstenaarskwaliteit online kopen en heeft het online bedrijf misschien een betere selectie van merken.

Kortingsbonnen, hetzij op de website, hetzij bezorgd in uw inbox, kunnen de prijs nog verder verlagen. Schrijf u in voor en bekijk seizoensuitverkoopcatalogi bij de grote bedrijven voor koopjes. Vergelijk uw verzendkosten met wat u aan gas uitgeeft om bij de kunstwinkel te komen, en het begint er nog gunstiger uit te zien.

Je kunt ook kijken naar het kopen van nieuwe of gebruikte sets op eBay. Mensen veranderen van hobby of houden niet van het medium. Oudere sets verschijnen op eBay soms in hun oude verpakking wanneer verkopers voorraad kopen bij winkels die sluiten. Prismacolor is het meest voorkomende merk van artiestenkwaliteit dat goedkoop op eBay verschijnt. Bekijk de online leveranciers voor een prijsvergelijking en blijf zoeken naar veilingen die binnenkort eindigen. Uiteindelijk kunt u een koopje krijgen!

Kleur versus zwart-wit tekening

Veel kunstcursussen en traditionele kunstscholen suggereren dat beginners bij beperkte paletten moeten blijven. Vaak willen kunstdocenten dat studenten alleen monochrome of tweekleurige harmonieën gebruiken.

Maar binnen veel kunstenaars die ik ken, inclusief studenten, is dezelfde drang die ik heb - om alle kleuren te krijgen die er zijn. Het begint met een doos met 64 kleuren Crayolas en het houdt gewoon niet op. Het spectrum van alle speciale kleuren, olijfgroen, zeegroen, zalmroze en diep blauwviolet dat iets meer blauw is dan violetblauw roept bij veel mensen op tot iets oers. Daarom rangschikken zoveel pastelkleurbedrijven en kleurpotlodenfabrikanten hun producten in een spectrumreeks gevolgd door een gedempte echo in bruin en grijs, waarbij alle neutrale kleuren in een secundair spectrum zijn gerangschikt.

Het voor de hand liggende probleem is dat een onbewerkte beginner die met tientallen of honderden kleuren wordt geconfronteerd, misschien niet begrijpt wat hij ermee moet doen, behalve dan een eenvoudige beschrijving. Olijfgroen voor olijven. Die zandkleur voor zand of voor die doos waar het bijna bij past. Dat is een natuurlijke reactie op een groot aantal kleuren, het zoeken naar de beste match in de doos in plaats van te mengen om het te creëren.

Ik ben het niet eens met de algemene wijsheid dat beginners moeten beginnen met een korte reeks kleuren, vooral voor kleurpotloodrealisme. Mijn redenen komen uit ervaring. Spelen met alle kleuren zorgt voor vreugde. Het loont zichzelf. Ze keer op keer rangschikken herinnert een beginner aan de kleurentheorie. Spectrumharmonie is natuurlijk en andere ordes, zoals lichte tot donkere waarden, komen ook naar voren als de beginner de potloden sorteert.

Wat ik in 1971 ervoer met mijn eerste set Prismacolor-kleurpotloden, was een doorbraak die het verschil maakte tussen tekeningen die ik haatte en tekeningen waar ik trots op was. Ik had geworsteld met sets van 12, 24 of 36 kleuren en kon de exacte kleuren die ik wilde. Ik heb landschappen en rifscènes geprobeerd, maar kon niet genoeg blues of greens vinden. Ik haatte kleurpotloden, omdat de lijnen vaag waren, het moeilijk was om een ​​effen kleur te krijgen en ik kon nooit de kleuren vinden die ik zocht.

Toen kreeg ik in mijn eerste jaar van de middelbare school een set van 72 Prismacolors.

Ik droeg de meeste blues op mijn eerste kleurpotloodschildering, een rifscène met haaien en koraal. Ik heb die blues ook meer gemixt dan ooit een van mijn kleinere sets, want zelfs met twee keer zoveel blues, belangrijke nieuwe zoals Indigo Blue, Periwinkle en Aqua ... had ik niet een volledig scala aan waarden. Ik ontdekte wat er gebeurde toen ik het indigoblauw verzwakte van effen donkere verzadiging naar zachte, zeer lichte laagjes, ging dat hard over met True Blue en vervaagde het net voorbij de bleekste indigo, en deed het opnieuw met Non-Photo Blue en Aqua.

Ik had negen of tien blues nodig om alle waarden te bereiken die ik wilde en om het geleidelijk groener te maken naarmate het lichter werd. Ik eindigde met het toevoegen van een paar greens aan de aqua. Ik mengde kleuren tot ik drie of vier lagen op die eerste rifachtergrond had. Die mengsels waren gemakkelijker met analoge kleuren en vergelijkbare tinten met waardestappen die eraan kwamen. Ik kon gemakkelijker raden wat ik zou krijgen in een mengsel van appelgroen, guldenroede en olijfgroen met een beetje donkergroen in de schaduw, dan wanneer ik die tint zou proberen te mengen met alleen appelgroen en donkerbruin.

Sindsdien gebruik ik Prismacolors. Natuurlijk verslijten sommige potloden sneller dan andere. Ik werd gewaarschuwd dat ik kleuren zou hebben die ik nooit heb gebruikt. In plaats daarvan kwam ik er net achter dat sommige kleuren vaker over grote vlakken worden gebruikt dan andere. Geen van die potloden is ongebruikt gebleven. Zeer donkere kleuren en bleke kleuren verslijten snel. Blauw en groen gaan snel omdat ik dol ben op landschappen en zeegezichten. Je hebt misschien een ander patroon als je favoriete onderwerpen anders zijn, maar je zult een toepassing vinden voor elke kleur in de set.

Zodra je begint te tekenen, heb je meer kleuren nodig die nog niet bestaan.

Je olijfgroen is te donker. Je hebt nog een stukje olijfgroen nodig dat geler is en de schaduw moet donkerder en groener zijn. Maar omdat je olijfgroen hebt en een keuze uit gele oker, guldenroede, donkergroen en grasgroen om het samen met bruin te modificeren, begint het een stuk gemakkelijker te worden om precies die bladpunt te matchen die gelig wordt, de dennennaalden. die in de schaduw staan ​​en die rare kleur op de rode halsband van je hond waar de groene struik in de schaduw reflecteert.

Mengen wordt intuïtief. Probeer verschillende dingen. Probeer het rood te gebruiken dat het dichtst bij de halsband komt en ga er dan overheen met een blauw dat eruitziet als schaduwen op wit en een beetje groen van de struik. Of probeer donkergroen onder het rood te doen. Er zijn altijd veel verschillende mengsels die de effecten creëren die u wilt. Als je meer leest over kleurentheorie en verschillende combinaties uitprobeert, zul je favorieten ontwikkelen. Uiteindelijk wordt het mogelijk om een ​​volledig kleurengamma voor realisme te creëren met een set van 12 kleuren, maar dat wordt gemakkelijker met jarenlange oefening.

Wanneer lesgeven in kleurentheorie en kleurmenging is een kwestie van discussie over het lesproces - meer niet. Individuen leren op verschillende manieren. Sommige mensen hebben het meeste baat bij die klassieke benadering om eerst pure waarde aan te leren en vervolgens geleidelijk een voor een kleuren toe te voegen totdat ze allemaal onder de knie zijn. Anderen zullen sneller leren springen in het diepe met een grote volledige set, waarbij ze nieuwe kleuren en combinaties in elk stuk proberen.

Realistisch tekenen en schilderen heeft een groot aantal complexe vaardigheden. Ze moeten allemaal worden geleerd. Lijn, vorm, waarde, tint, proportie, balans, compositie, schaduw, elke beginner zou overweldigd zijn om ze allemaal tegelijk te doen. Misschien vereenvoudigt de monochrome benadering de zaken zozeer dat er één ding is waar u zich geen zorgen over hoeft te maken.

Maar door eerst met kleur te beginnen, is er een waardevol hulpmiddel in de meeste goede kleurpotloodschilderboeken die beschikbaar zijn. Uitstekende lijntekeningen en specifieke instructies worden verstrekt voor tal van projecten waarbij de auteur, een professionele kunstenaar, een goede compositie heeft ontwikkeld en een nauwkeurige lijntekening heeft gemaakt, waarbij het stuk open blijft als kleuroefening voor de student. Deze zijn leuk.

Je kunt net zo veel plezier beleven aan het oppakken van een kleurboek met tropische vissen of botanische producten en een grote set Prismacolors om te experimenteren met schaduw, kleurmenging, modellering en waarde. Hoewel dat niet lijkt op klassiek kunstonderwijs in realisme, is het een van de belangrijke stappen op je reis. Kleur wordt gezien als een grote beloning voor het goed leren tekenen in de Academe-benadering, maar het kan de eerste stap zijn als je verliefd bent op kleur en daarom wil je tekenen.

Het maakt niet zoveel uit in welke volgorde je deze vaardigheden leert, maar dat je ze uiteindelijk allemaal leert.

Maar er is een manier om al je kleuren te hebben en ook wat monochrome artistieke discipline. Begin met een grote set, maar doe specifieke oefeningen en tekeningen in zwart-wit met verschillende donkere potloden. Ontdek het subtiele verschil tussen een Indigoblauwe zwart-wit tekening, een Sepia zwart-wit tekening en een Donkergroene zwart-wit of een Toscaans rood zwart-wit.

Maak een samenvatting met veel schaduwthema op elk van de primaire en secundaire kleuren, gebruik alleen die kleurgroep uit je grote set. Sluit je ogen en kies willekeurig vier potloden uit een pot, en maak dan iets met alleen die kleuren.

Limieten stellen aan kleur binnen één tekening of schilderij is een leuke uitdaging. Ik zal in latere artikelen meer ingaan op de kleurentheorie, en elk van deze ideeën voor oefeningen zal verder worden ontwikkeld tot iets dat je kunt laten zien in je schetsboek of die je eruit kunt halen en in je kamer kunt hangen.

Kleur leren is een combinatie van lezen, kijken en doen. Andere kunstenaars studeren & apos; kleurmengsels kunnen nieuwe ideeën opleveren voor het omgaan met potloden die u al lang kent. Het lezen van kleurentheorie kan nieuwe ideeën opleveren voor manieren om bekende onderwerpen te benaderen. Bovenal is het tekenen en kleuren van die tekeningen de beste manier om jezelf op elk niveau te leren kleuren. Als je door een grote set vaker wilt doen, ga ervoor!

De rijkste, meest complexe kleurpotloodschilderijen die ik ooit heb gemaakt, beginnen altijd met een lichte potloodschets en vervolgens een monochrome of bijna-monochrome tekening in een of meer donkere kleuren. Van daaruit bouw ik erop, mix ik combinaties en werk ik naar het licht toe, waarbij ik het helderste wit onaangeroerd laat. Ik zou in het begin puur witte gebieden met wit potlood kunnen doorlopen om ze textuur zonder kleur te geven. Het komt allemaal samen. Elke kleuroefening kan al uw latere werk rijker en complexer maken.

Een ander kenmerk van de meeste artiesten die ik ooit heb gekend, is dat, hoe bekwaam ze ook worden, er altijd iets cools is dat ze nooit hebben geprobeerd. Een deel van de vreugde van kunst is constante ontdekking. Kunstenaars stoppen nooit met leren. Als we alles doornemen wat we zouden kunnen bestuderen, denken we aan dingen die niemand heeft geprobeerd omdat ze er zijn. Nog een pigment toevoegen en iedereen vindt het weer uit.

Als dat de drang is die toeslaat wanneer je een breed spectrum aan kleuren ziet, zoals de helder gelakte vaten van een grote set kleurpotloden, verlies die vreugde dan niet. Geniet er zo vaak mogelijk van. Zelfs als je het opzij legt voor een monochroom experiment, is het nog meer spel, je kunt een andere kleur proberen voor de volgende. Kunst die gepassioneerd is, krijgt iets dat verder gaat dan technische expertise. Je passie bereikt iedereen die je kleurpotloodkunst ziet en blijft voelbaar lang nadat je klaar bent. Je hebt dit in je omdat je mens bent, met ogen om te zien en handen die schreeuwen om gereedschap. Geniet van je kleurpotloden, en iedereen die je werk ziet, zal je vreugde voelen.

Opmerkingen

MatthewIceArt op 06 september 2020:

Hallo, ik vraag me af of ik de 120 set Arteza-potloden of de 150 set prismakleuren moet kopen omdat ik al een set van 72 arteza-potloden heb, maar prismakleuren lijken te duur

AmyLynn op 5 januari 2019:

Ik keek een beetje in mijn neus naar kleurpotloden toen ik een kleurboek voor volwassenen kreeg, omdat ik als kind een hekel had aan kleurpotloden, en dacht dat potloden hetzelfde probleem zouden hebben - onmogelijk om iets ondoorzichtig te maken, een pagina overslaan, grrr: 0) Ik betwijfel of ik wist wat ondoorzichtig betekende toen ik 4 was, maar ik wist dat ze een spelbreker waren, op de een of andere manier veronderstelde ik hetzelfde voor kleurpotloden. Dus kocht ik gelpennen nadat ik met een stel van de gelukkigste boekkleurende kampeerders ooit had gesproken, die vriendelijk een merk gelpennen voorstelden.

Ik heb ze voor mijn moeder gekocht. Ze is niet iemand die normaal zou zitten en kleuren ... toen plotseling mijn 68-jarige moeder die constant bezig was met de ziekte van Alzheimer. Dus ik hoop haar creatief te houden. Ze kleurt graag met mij, dus ik ben altijd op zoek naar nieuwe dingen, info ... ze verloor haar favoriete boek (het was prachtig. Ze heeft een cadeau, kattenmandala's waren als het glas-in-lood dat ze decennia geleden deed en meer) dus ik houd me aan alles vast en probeer erachter te komen * hoe * mensen zulke mooie kunst met potloden maken, en ben hier gelukkig beland. Dat was veel langer dan de bedoeling was, sorry! En heel erg bedankt. Ik heb er erg van genoten.

Levy Tate uit Californië, VS op 3 november 2013:

Een grote fan van kleurpotloden hier! Bedankt voor het schrijven van deze hub - het is te geweldig! Gestemd ;-)

Marie Hurt uit New Orleans, LA op 18 februari 2013:

Je zorgt ervoor dat ik erop uit wil gaan en alle kleuren wil kopen die ik kan vinden. Ik denk dat kinderen de juiste instincten hebben. Ze gaan altijd voor de grootste doos met kleurpotloden omdat ze weten wat werkt.

Liz Elias uit Oakley, CA op 18 februari 2013:

Ik ben geen klasse-A-artiest - ik ben eigenlijk net aan het leren, maar ik gebruik Prismacolors voor de lol ... zelfs voor het gebruik van kleurboeken in die computergetekende chique designboeken ... al een aantal jaren , nu ... ik hou van ze ... ze tekenen zo smoothy; romig, bijna.

Wat betreft & apos; beperkte paletten, & apos; bah - Ik wil het volledige kleurengamma ... Ik hou van kleur; veel ervan.

Dit was een heel interessant artikel. Zo gestemd, omhoog en gedeeld.

Pamela Dapples uit Arizona nu op 18 februari 2013:

Ik weet niet zeker of mijn opmerking verdween of werd verwerkt toen ik naar je profiel bladerde om te zien of je nog steeds actief bent op Hubpages. Dit is een geweldig artikel. Ik heb er echt van genoten. Gestemd, nuttig, interessant en delen. Ik probeer graag verschillende mediums, maar ik kom altijd terug op Prismacolor en krijtpastels.

robertsloan2 (auteur) uit San Francisco, CA op 15 oktober 2009:

Bedankt, Dant! Ik ook. Bepaalde specifieke kleuren zoals Derwents Water Green zijn inspirerend, ze kunnen mij onderwerpen of interessante behandelingen van onderwerpen suggereren. Hoe groter het bereik, hoe gemakkelijker het voor mij is om precies te vinden of te mixen wat ik wil.

Dant op 15 oktober 2009:

Ik ben ook dol op de namen van de kleuren waarin elk potlood wordt geleverd. Door zoveel kleurvariaties heb je het gevoel dat er geen grenzen zijn behalve je verbeeldingskracht.

robertsloan2 (auteur) uit San Francisco, CA op 20 mei 2009:

Cam, bedankt voor je reactie! Ik ben zo blij dat het heeft geholpen. Crayolas mogen dan wel van hoge kwaliteit zijn voor kinderpotloden, maar ze kunnen gewoon niet doen wat de potloden van kunstenaarskwaliteit kunnen. Als je iets zachts wilt met een goed groot assortiment, probeer dan Derwent Coloursoft met de 72-kleurenset, of zoek natuurlijk naar Prismacolors in de uitverkoop! Elk van de superzachte merken heeft enorme voordelen ten opzichte van die met harde leads en is veel gemakkelijker te dekken als je niet wilt dat de slagen te zien zijn.

Ik noem Coloursoft omdat om een ​​of andere mysterieuze reden de prijzen op de grote sets erg goedkoop lijken in vergelijking met andere vergelijkbare merken. Ik heb de grote set gekocht en de kwaliteit is verbluffend, ze zijn echt een echt koopje. Maar een set van 120 of 132 is zoveel meer aanpasbaar aan elk onderwerp dat u wilt, dat het misschien beter is om een ​​kortingsbon te zoeken en te proberen de gigantische set te bemachtigen.

Probeer ook eBay, soms kun je grote sets Prismacolors tegen een gereduceerde prijs vinden. Ik zou willen voorstellen overal te zoeken naar de beste prijs voor een grote set in plaats van er alleen maar voor te betalen, ik heb de meeste van de mijne gekregen voor ongeveer de helft van de winkelprijs.

Cam Anju uit Stoughton, Wisconsin op 20 mei 2009:

Dit was geweldig om te lezen! Ik hou van kleur, maar ik ben zo gefrustreerd door mijn crayola-potloden .. de 24 die ik heb zijn moeilijk om mee te werken .. maar ik doe mijn best! Ik kan niet wachten om Prisma-kleuren te krijgen en te proberen!

Great Hub, ik kijk ernaar uit om meer te lezen! :)

robertsloan2 (auteur) uit San Francisco, CA op 15 december 2008:

Oh wow! Het is natuurlijk prima om merken te noemen. Je noemde er zojuist een waarvan ik aan het kwijlen ben om ooit te worden, mijn grootste set aquarelpotloden is 72 Aqua Monoliths. Dat klinkt als een mooie combinatie, Pruisisch Blauw en Napels Oker. Het zou diep en rijk zijn, variërend tussen groenachtig en blauwachtig, een beetje gedempt maar niet op een slechte manier.

Je verleidt me ... er zijn altijd wel een paar perfecte combinaties in elke set. In de loop der jaren heb ik gewerkt aan de aankoop van complete sets van alle grote artiestenmerken. Ik heb niet het volledige assortiment Caran d'Ache vanwege de prijs, en heb de Design Bruynzeel-modellen nog niet gekregen of een paar van de kleinere series, maar ik droom ervan om het over een paar maanden te doen.

Niet snel maar uiteindelijk ... op dit moment moet ik eerst mijn assortiment oliepastels opbouwen vanwege een website die ik doe: http: //www.explore-oil-pastels-with-robert-sloan.c ... - Ik ben merken aan het testen en onderzoek alle grote artiestenmerken, hoewel ik misschien niet voor alle merken voor het volledige assortiment ga, omdat ik niet zeker weet of ik de textuur leuk vind van degene met het grootste bereik of dat ik het moet verzamelen geleidelijk een paar tegelijk.

In tegenstelling tot kleurpotloden zijn oliepastels in open stock soms goedkoper dan in sets. Het is vreemd maar waar. Gelukkig zijn sets van CP een echt koopje!

Eliza op 15 december 2008:

Ik heb erg genoten van dit artikel omdat ik een andere & apos; kleurennoot & apos; ben, zoals jij het noemt. Ik heb pas onlangs een 120-kleuren aquarelpotloodset (het Albrecht Dürer-assortiment van Faber-Castell, als ik hier merken mag noemen), en ik ben er ZO gek op dat het moeilijk is om ermee te stoppen. En het is natuurlijk geweldig om te zien wat deze kleuren doen als ze water toevoegen! Ik ben ook een grote fan van zeegezichten en landschappen, en momenteel is mijn favoriete mengsel voor een echt goed zeegroen preussisch blauw en donker napels oker - twee kleuren die ik nog nooit eerder in een set heb gehad, en nu zijn ze op de beste manier om twee van mijn favorieten te worden. Yay voor meer kleuren! En ja voor aquarelpotloden, ze zijn waarschijnlijk mijn favoriete kunstmateriaal aller tijden.

Een kleurrijke groet van een andere fan!

robertsloan2 (auteur) uit San Francisco, CA op 21 juni 2008:

Je hebt gelijk. Sommige mensen kunnen kleuren niet gemakkelijk mengen met een grote set. Ik deed het, en het is een kwestie van verschillen tussen mensen. Sommige kleine sets zijn erg goed gekozen om te mengen, meer dan andere kleine sets.

Derwent Colourfast of Inktense zijn verkrijgbaar in goede zeskleurenreeksen die zijn gerangschikt voor de beste mengbaarheid. Ik was blij te ontdekken dat de Prismacolor Premier 12-kleurenset goed mengbaar is en dat sommige kleuren die normaal gesproken niet deel uitmaken van spectrumheldere 12-kleurensets, zoals Cream en Indigo, degene zijn die ik constant gebruik.

Aquarellen rocken voor het leren van de basiskleurtheorie. Ik heb voor hen heel veel goede online artikelen over kleurmenging gevonden, en dat geldt ook voor kleurpotloden.

De landschapsset van Prismacolor is geweldig om te wennen aan de rare maar bruikbare kleuren. Bedankt om dat te vermelden! Sommigen van hen zagen er aanvankelijk uit alsof ik ze in een miljoen jaar nooit zou gebruiken, zelfs niet toen ik mijn eerste set kreeg, maar uiteindelijk werden kleuren die ik heel snel verslijt tot stompjes, zoals Cream voor polijsten. Een deel van het mengen van kleuren in kleurpotloden is contra-intuïtief en gaat verder dan de pure tinten van het kleurenwiel en creëert neutrale kleuren door complementaire kleuren te mengen. Op mijn meest recente schilderij met kleurpotlood moest ik perzik en jasmijn samen gebruiken om een ​​licht gebroken wit precies goed te krijgen op een weerspiegeling van zilver.

Ik zal nog een Hub doen over het mengen van kleuren met grote sets kleurpotloden, aangezien dit een vlezig onderwerp is waar ik tientallen jaren van heb geoefend. Het is leuk en kan gemakkelijker zijn dan het proberen om exacte tinten te mengen met slechts een klein aantal spectrumhelmen, maar er zijn een aantal trucs die ik denk dat ik ze in de loop der jaren zonder instructies heb opgepikt - plus natuurlijk alle nieuwe informatie van Masterful Color.

Loni L Ice uit Lawrence, KS op 21 juni 2008:

Grappig, ik heb niet echt leren kleuren te mengen totdat ik begon met zeskleuren aquarel sets. NU kan ik zien wat je bedoelt als je het hebt over het mengen van kleuren, maar dat was vroeger niet het geval.

Vanuit mijn oogpunt, als je kleurmenging met een kleine set niet begrijpt, ga dan naar een grotere set of zelfs een ander merk. Goedkope Crayola-kleurpotloden werken niet voor iedereen om mee te leren. Als de grote set echter overweldigend lijkt, ga dan voor een kleinere set. De set kleurpotloden waarop ik leerde kleuren te mengen, was de landschapsset van Prismacolor. Ik begreep niet waarom er wat kleuren in zaten, maar dat maakte me nieuwsgierig, dus ik ontdekte wat die rare kleuren deden wanneer ze werden gemengd met al het groen en bruin.

Het resultaat, denk ik, is dat mensen (zoals die van jou echt) soms een grote set zo intimiderend kunnen vinden om mee te werken dat we het onderliggende principe van de bomen niet kunnen zien. Naast die uitspraak zou het echter mooi zijn als de kunstwereld iedereen zou laten leren op de manier die het beste bij hen past, en in het algemeen meer een gevoel van experimenteren zou hebben.

robertsloan2 (auteur) uit San Francisco, CA op 19 juni 2008:

Heel cool! Ik ga meer hubs posten over onderwerpen over kleurpotloodrealisme, dit is nog maar het begin. Dus je bent een andere kleurenmoer! Heel blij je te ontmoeten! Saluut met een potlood van 132 en zo!

Schattebout uit Zuid-Californië, VS op 19 juni 2008:

Ik ga akkoord, ik ga akkoord, ik ga akkoord! Kleur is geweldig en ik heb nooit gezien waarom mensen bang waren om het te gebruiken.